keskiviikko 18. maaliskuuta 2015

Täydellisen herkun metsästys

Kuten jo ennemmin kerroin, olen siirtynyt vhh-ruokavalioon. Reseptivihkoni meni siis lähes täysin uusiksi, samoin kuivakaappimme sisältö. Äitiyslomani näyttääkin kuluvan köökin puolella uusia reseptejä testaillessa! Tälläkin hetkellä uunissa kypsyy ensimmäistä kertaa viljaton paahtoleipä, hmmmm.

Olen aina ollut herkkujen ja makean perään. Olen saattanut syödä suklaalevyn yhdeltä istumalta, samoin paketillisen jäätelöä (tosi tervettä). Joten sokeriton elämä kuulostaa melko tylsältä ja kahvin kanssa on lähes aina pakko saada jotain hyvää. Viimeisen kuukauden aikana olen kokeillut tehdä jos jonkinmoista vhh-herkkua. Osa resepteistä on lentänyt samantien roskiin maistamisen jälkeen, osa taas on korvannut hyvinkin entiset herkut. Viime aikoina testailussa on ollut raakakakut. Useimmat tuntuu olevan hieman työläitä valmistaa, mutta ainakin tietää herkuttelevansa terveellisesti! Eilen valmistui vadelmainen raakasuklaakakku ja ohje oli täältä. Pahoittelen kamalia kuvia.

Vadelma sopi tosi hyvin tuonne väliin



Tällä talttui makeanhimo nopeasti jopa tälläiseltä herkkusuulta!

Tämäkin oli aika vaivalloinen valmistaa ainakin mun mittapuulla. Pitäisi löytää resepti, joka olisi herkullista ja melko nopea tehdä. Testailut jatkuu. Viikonloppuna uuniin pääsee pistaasi-suklaabrownie, oijoi.

Ei kommentteja: